W E L C O M E

S E L A M A T D A T A N G


Setiap tulisan disini adalah dari ilham saya sendiri. my languange are campur-campur. but then, in adalah untuk suka-suka saja.

my another world.

hopefully, you're enjoying these ^^






Friday, November 29, 2013

saya dan awak 1


[saya dan awak]
"awak..."
"erm...."
"awak.."
"ape? cakap je la..saya penat ni.." iskh mamat ni cakap jela..ni duk main kuis-kuis slipar aku...
"erm..saya nak cakap sumthing ni..tapi awak jangan marah tao...and saya nak awak dengar dulu ape yang saya nak cakap ni....erm,adik saya dah nak kawen..."
"waaa...bagusla tu..abes tu nape?"
"erm,saya pon tak tao nak cakap camne ngan awak..sebab benda ni penting sangat...untuk masa depan kita.."
"hah?? ape yang serius sangat ni?"
"mak saya...mak saya.."
"amendenyer?iskh..cakapla baik-baik wak..."
"mak saya nak saya kawen dulu,then baru adik saya boleh kawen...."
"so?"
"so,saya ingat saya nak masuk pinang awak...saya dah wat istikharah and muka awak jer yang saya nampak...saya tao kite dah lama kawen baik dari sekolah menengah and masing-masing takde perasaan istimewa kan? saya kenal awak dah lama dah..dah boleh baca ape yang ade dalam kepala awak sekarang..dah tao ape yang awk suka and ape yang awak tak suke..ape yang awak rasa,yang tu jugak yang saya rasa.....erm...so,ok tak ni?"
Aku kelu dengan kata-kata Amir..lama gak aku terdiam..huhu
"erm...kalo yer pon terkejut,at least janganla ternganga camtu skali..buruk.." hahaha
"iskh...ade plak awak cakap tu...erm,entahla..saya pon tak tao nak cakap ape..benda ni cam tetiba plak..saya rasa baik awak bincang ngan famili saya dulu..ape yang baik bagi mereka,baikla untuk saya...."
"owh...kalo camtu..hujung minggu ni jugak saya hantar wakil.."
"hah? cepatnyer..."
Amir hanya tersengih....
-FARAH-
Aku dah kawan ngan Amir tu dah lama dah..rasenyer dah dekat 8 tahun..tapi takde plak perasaan yang istimewa ke ape..erm,aku pon tak taola..penat fikir benda ni..hal tentang peminangan Amir tu,aku dah cakap awal-awal kat parents aku..diorang cam gembira plak tapi aku?still blur...hampir 2jam gak aku berguling-guling atas katil tapi still tak dapat fikir..otak aku ni dah berserabut sangat..erm,teringat kata-kata abah...Kalo kita rasa susah hati,mintakla petunjuk dariNYA,tapi ingatla yang jangan masa susah jer kite cari DIA and ingatlah bahawa DIA tidak pernah melupakan hambaNYA..Segala yang berlaku ni ade hikmahnyer, kita sebagai manusia harus terima dengan tabah dan redha..lantas aku menuju ke toilet,amik wudhuk..solat istikharah bakal kudirikan..semoga yang terjadi ni adalah jodoh dan ketentuan dariNYA..amin..
-AMIR-
Aku pon tak tao camne benda ni boleh timbul..dah hampir seminggu aku wat istikharah and muka si Farah gak yang ade..maybe ni jodoh aku..tapi boleh ke aku bagi kebahagiaan dan kasih sayang seorang suami pada Farah? Boleh ke dia terima aku yang selama ni juz kawan baik die jer jadi suami? entahla,aku tak tao and tak dapat nak fikir..tapi yang pasti,ini adalah ketentuanNYA dan aku yakin dengan jawapanku..semoga kami berbahagia nanti....amin....
Aduh..penatnyer badan ni,rasa cam nak pengsan jer..kalo tido ni,memang 2 hari 2 malam aku tak bangun ni..haha..nasib baik mak guna catering jer kalo tak..huhu memang selamatla badan aku ni...erm,akhirnya selamat gak aku ngan Amir kawen..Alhamdulillah...walaupun aku tak pernah terfikiryang aku akan kawen ngan Amir ni. Sikit pon tak pernah terlintas dalam benak fikiranku yang aku akan jadi Mrs Amir Syazwan b Abdullah..Namun,aku tetap berazam aku akan jadi sebaik-baik isteri untuk Adamku,walaupon rumah tangga kami dibina bukan atas cinta semata-mata...
"Awak,boleh tak tolong amek tuala saya kat dlam almari tu?penatla,badan ni rasa melekit sangat-sangat.."
"mekasih,awak..erm,nanti saya mandi dulu yekh? Pastu kita semayang sama-sama" kata-kata Amir hanya disambut dengan anggukan kecil Farah..
Rasa sayang dan bahagia menyelinap dalam tubuhnya tatkala Amir mengimamkan solatnya..terasa tenang....bahagia menjadi seorang isteri..airmatanya menitis apabila Amir mengucup lembut dahinya,buat kali kedua selepas akad nikah petang tadi...
"nape awak nangis ni? saya ade wat salah ke?"
"tak dela..saya rasa cam tak caye jer yang saya ni dah jadi isteri awak.."
"haha...apapun,mekasih sebab awak sudi jadi isteri saya..saya harap kite sama-sama bina rumah tangga kita yekh? saya tao sumer ni terlalu cepat untuk awak terima..saya pon camtu gak..apapon yang jadi,saya tetap bestfren awak..kalo awak ade masalah,awak boleh jumpa saya..and nanti kite beli ais krim banyak-banyak yekh?"
Amir tahu yang kalo aku marah,aku mesti akan makan ais krim banyak-banyak..kekadang tu makan aiskrim sambil nangis...depan amir..haha
"oooo...jahatla awka ni..takpe-takpe...nanti saya balas..."
"haha...erm,wat masa sekarang ni,saya harap kite boleh jadi 'bed-mate' dulu..."
"bed-mate?"
"yelah..yang tido sekatil tu..tapi saya takkan mintak hak saya sebagai suami lagi..saya akan tunggu sampai awak betul-betul sedia...."
"haha...ade ke istilah tu? klakar la....erm,mekasih sebab faham saya..." lalu dikucup pipi suaminya.Amir hanya tersenyum nipis dengan kelakuan Farah...
Sudah sebulan Farah dan Amir berkahwin dan masing-masing mula sibuk dengan tugasan di pejabat..
Seperti biasa,Farah akan pulang awal berbanding Amir yang sentiasa sibuk dengan tugasannya di pejabat..kerjaya Amir sebagai seorang pengurus di syarikat ayahnya tidak pernah berkompromi dengan waktu pulangnya..selagi jam tak beranjak ke pukul 8,selagi itula dia akn berada di pejabat...
Farah hanya berT shirt kecil dan bertuala separas betis ketika Amir melangkah masuk ke bilik tidur mereka..Amir seperti terpeggun dengan keadaan isterinya..
"awak,sorie...saya lupa nak amik baju tukar tadi..."
"takpe..."jawab Amir lemah...
"awak..saya peningla..er,boleh tak tolong picitkan kepala saya?"
"awak pening ke? tu la saya cakap,keje tu keje jugak tapi makan sumer jangan tinggal..awak mesti tak makan sejak tengahari lagi kan? dahla ade gastrik..risau saya.." laju jer kaki FArah melangkah ke arah Amir yang sedang berbaring lemah di atas katil. lantas meletakkan kepala Amir di atas kakinya yang berlapikkan bantal kecil...
"awak risau ke?"
"yelah..saya risau la..mana ade isteri yang tak risau.." dia tersenyum ke arah Amir..manis...
Amir yang terpegun dengan senyuman isterinya lantas mendekatkan mukanya dan...CUPP!!!! bibirnya lembut menjamah bibir Farah...
"awak..:
"mekasih sebab amik berat.." dan malam itu Amir tidur berbantalkan kaki Farah.
Erm..malasnya nak bangun..huhu arini kena gi keje..eh,kejap..bukannyer ari ni ari AHAD!!! yeye so boleh bangun lambat ni...bisik hati kecil Farah..Tiba-tiba terasa ade benda halus sedang merayap ke pipinya,kemudia turun ke leher..Farah yang kegelian terus membuka matanya dan..Amie sedang tersenyum nakal ke arahnya dengan tangannya dipipi Farah..terlalu dekat jarak mereka..namun,Farah selesa begitu..berada dekat dengan Amir dan kalo boleh,berada dalam pelukan lelaki itu..
"eh,awak..dah ok ke kepala tu?awak rasa pening lagi ke? nak gi klinik tak?"
"tak...saya rasa dah ok sangat ni..mekasih sebab picit kepala saya semalam..erm,arini cuti kan? jom kite gi jalan-jalan nak? tengok wayang ke? dah lama sangat kita tak tengok wayang..."
"erm,ok gak..lama dah tak jalan-jalan..asyik sibuk jer...."
Sepanjang hari kami keluar..jalan-jalan..tengok wayang..makan-makan..bahagianya..seperti sepasang kekasih yang sedang dilamun cinta..hehe
"awak tak penat ke jalan sambil pegang tangan saya ni? dahla masa nak drive pon awak pegang tangan saya gak..saya tak larila..hehe "
Amir hanya tersenyum..lalu tangan FArah dikucup..Farah tersenyum bahagia..
"erm,ade makna ke senyuman awak tu? nak goda saya yekh?" tanya Amir
"eh...mana ade..saya tak goda sesape pon,,juz senyum jer...atao awak dah tergoda? haha"
"well,darling..to be honest..im falling in love....with you..since...."
"since?"
"last night.."
"serious?"
"yup..."
"and to be honest with you,my sweet hubby..im also falling in love...with you..since last night.."
"serious?"
"yes....very..."
"can i ask for a favour? actually,bukanla ape pon..tapi, kalo boleh saya taknak panggil awak 'abang'... "
"hah? pastu...dah lama saya nak awak panggil saya dengan 'abang' tu..." potong Amir
"laa..dengarla dulu sampai abes..saya taknak panggil awak 'abang' tapi ngan 'B'..boleh?"
" B for?'
"erm..teka la..kalo awak boleh teka..saya bagi hadiah..."
"hadiah ape? gula-gula sebijik ke?"
"haha..takdela sebijik..lagi besar dari tu saya bagi tao.."
"erm...hubby? baby?" .......
"nope..time's up..haha lama sangat awak fikir,penant saya tunggu....jawapannyer..B for bear.."
ahahhahaha
"hah? bear? saya hensom cam ni wak cakap bear? huhu..sampai ati awak..takpe....ok then,let me be your one and only bear so that i can protect you from anyone,anything in this world.." bisik Amir..lembut....
"so..tak de hadiah ke ni?"
"haha...well..even B tak dapat jawap..tapi.." lalu di dekatkan wajahnya ke telinga Amir..
"Im yours tonite, B my bear..and forever I'll be yours..." dan dikucup pipi Amir..Amir tersenyum bahagia..dia bersyukur dikurniakan Farah sebagai isterinya dan dia berjanji pada dirinya...hanya Farah Syafinaz untuk Amir Syazwan....amin....

No comments:

Post a Comment