W E L C O M E

S E L A M A T D A T A N G


Setiap tulisan disini adalah dari ilham saya sendiri. my languange are campur-campur. but then, in adalah untuk suka-suka saja.

my another world.

hopefully, you're enjoying these ^^






Friday, November 29, 2013

pelangi 9

[9]
“marah?” Aktaf Hakimi memandang Aisyah Najwa yang sedang melayan si kembar. Dayana sudah lena terlentuk dipahanya. Jam didinding dipandang sekilas. Almost midnight. Namun mata sikembar masih cerah bercahaya.
“Aisyah.”
“i’m sorry.” seharian Aktaf hakimi melayan anak-anak. tiada langsung peluang untuk bercakap dengan si isteri.
Aisyah tergelak sinis. Dia memandang Aktaf Hakimi yang bersandar disofa. Dia bangun dan mendekati Aktaf. Lalu, tubuh kecil Dayana didukungnya.
“your sons. Sepatutnya awak yang kena jaga. Not me. I’m off.”
Kaki dihayunkan ke tangga, membiarkan Aktaf keseorangan bersama sikembar.
“salah ke bila saya ambil hak saya?” soalan Aktaf itu berjaya memberhentikan langkah kaki Aisyah. Namun, kaki itu terus melangkah tanpa berpaling.
Aktaf meraup wajahnya. Benar, dia hanya mengambil haknya sebagai seorang suami. Teringin juga nak merasa kemanisan seorang dara dan seorang isteri. Selama ini dia hanya ‘merasa’ bekasan orang sahaja dan dia tak pernah kisah tentang itu.
Dan keinginan itu bukanlah keinginan semata-mata. Ada sesuatu perasaan yang mendorongnya.
Kini, setelah mempunyai isteri dia mahukan hak sebenar seorang suami. Dan dia telah  merentap mahkota seorang Aisyah Najwa tanpa kerelaan wanita itu. bukannya sekali, namun berkali-kali.
Tidak. Dia tidak bersalah. dia ada sebabnya sendiri. dia punya perasaan cinta dan kasih sayang terhadap Aisyah najwa namun fahamkah wanita itu?
Dan setelah 2 tahun berpisah akhirnya mereka bersama semula. Dan Aktaf menjadi tamak. Tamak untuk memiliki Aisyah Najwa. Hati Aisyah Najwa. Perasaan Aisyah Najwa. Dan segala milik Aisyah Najwa.
Ada satu rahsia yang masih belum Aisyah Najwa ketahui dan rahsia itu akan dia pegang sehingga Asiyah Najwa menjadi hak miliknya. Sepenuhnya.

No comments:

Post a Comment