W E L C O M E

S E L A M A T D A T A N G


Setiap tulisan disini adalah dari ilham saya sendiri. my languange are campur-campur. but then, in adalah untuk suka-suka saja.

my another world.

hopefully, you're enjoying these ^^






Friday, November 29, 2013

pelangi 16

[16]
“thanks sebab jaga saya masa demam.”
“it’s my duty as husband.”
“can we talk?” sambung Aktaf apabila melihat Aisyah mula beredar dari ruang tamu.
“apa?”
“talk?”
Aisyah memandang tanpa riak wajah Aktaf. Apa lagi lelaki ini inginkan?
“give me 5 minutes. Saya nak tengok dayana dan twins.”
“okay.i’ll wait”
*****
“okay. so?”
Aktaf memandang wajah dihadapannya. Masih lagi cantik dan jelita walaupun bahasa wanita itu masih lagi dingin dengannya.
“kalau awak just nak termenung, lebih baik saya tidur. I’m tired.”
“wait.”
Aktaf mengeluh.
“i’m changed.”
“so?”
“just want to let you know.” Wajah wanita itu masih lagi menjadi tatapannya.
“any comment?” sambung Aktaf.
“awak cakap macam tu, tak bermakna awak sudah berubah. lagipun, apa definisi berubah dalam diri awak? Erm, berubah untuk tidak ke kelab malam itu? atau pun, maksud awak, awak sudah berubah ke tempat yang lebih esklusif? Beralih angin mungkin?”
“i’m changed in a good way.”
“yeah? Really?”
“believe me.”
“perlu ke saya percaya pada awak? why should i?”
“atau, ini mungkin ada sesuatu yang telah terjadi? I mean, maybe there’s another child for me to take care of and that’s why you’re saying that. “ sambung Aisyah. Dia sendiri bingung memikirkan tentang Aktaf.
Apa maksud dia sudah berubah?
“Saya benar-benar berubah. dah lama saya tinggalkan benda-benda itu.”
“benda-benda?”
“you know what i meant” Aisyah tersenyum sinis.
“lama? 5 tahun lepas? 3? 2? Ataupun, baru semalam? Sebab, saya still boleh bau ‘wangi’ dari badan awak setiap kali awak balik lewat malam.”
“saya dah tak sentuh minuman tu. saya just temankan kawan.”
“dah tak ada tempat lain ke? Kat Malaysia ni dah banyak kedai-kedai halal yang bebas dari minuman haram tu. kenapa perlu ke tempat itu lagi?”
“he’s my friends.”
“yeah, right.”
“dia kawan awak atau tidak, itu tidak penting. You’re supposed to know what’s good and what’s bad. You are an adult.”
“saya tahu.”
“then?” Aisyah mengeluh. Aktaf diam.
Apa yang lelaki ini inginkan sebenarnya?
“okay. apa sebenarnya awak nak? Just be honest.”
“i love you and I want you”


No comments:

Post a Comment